כוח המחשבה


כוח המחשבה

עד כמה חזק יכול להיות הדמיון שלנו

בשנות ה-50 של המאה ה- 20, הגיעה לנמל בסקוטלנד אוניית מטען בריטית, שהעבירה בקבוקי יין מפורטוגל. אחד המלחים נכנס לחלק באוניה ששימש לקירור הבקבוקים כדי לבדוק האם כל הבקבוקים הוצאו משם. מלח אחר לא ראה אותו נכנס, ונעל את הדלת מבחוץ. המלח שהפך לאסיר דפק על המחיצות, אבל אף אחד לא שמע אותו, והאונייה הפליגה בחזרה לפורטוגל.

המלח מצא מספיק אוכל במקום, כדי שיספיק לו לכל המסע. אבל הוא ידע שהוא לא יחזיק מעמד זמן רב בטמפרטורה הנמוכה של חדר הקירור. הוא מצא חתיכת מתכת והשתמש בכל האנרגיה שלו כדי לכתוב בשריטות על המחיצות את מה שעבר עליו - שעה אחרי שעה, יום אחרי יום - את הסיפור של הסבל שלו.  הוא תיאר את ייסוריו בדייקנות מדעית. איך הקור שיתק את גופו, איך הופיעו כוויות קור על האף שלו ועל אצבעות הידיים והרגליים. עד כמה בלתי נסבלים היו הכוויות של האוויר הקפוא.

כאשר הספינה עגנה בליסבון, הקפטן פתח את התא ומצא בו מלח מת. כאשר הוא נכנס לשם, הוא התחיל לקרוא את סיפורו מלא הסבל, החרוט על המחיצות. אבל זה לא מה שהכי הדהים אותו. כאשר הקפטן מדד את הטמפרטורה של האוויר בתוך התא, המדחום הראה 19 מעלות. מאחר והספינה חזרה ללא סחורה, מערכת הקירור לא פעלה. הגבר מת רק בגלל שהוא חשב שהוא ימות מקור. הוא הפך לקורבן של דמיונו.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> כוח המחשבה